Friday, July 9, 2010

Cara Recover Foto dari Kamera Digital Sony Cybershot

Sony Cybershot pelbagai kamera adalah perpaduan sempurna antara desain yang inovatif dan ciri canggih. Semua kamera Cybershot tinggi pada kedua-dua terlihat dan prestasi. Selain sebagai gaya dan ramping, mereka sedia dalam pelbagai warna jazzy sesuai keperibadian anda. Mereka semua menggabungkan InfoLithium bateri dan lensa Carl Zeiss. Sejauh media penyimpan yang bersangkutan, mereka semua menerima milik Sony Memory Stick dan Memory Stick Pro Duo flash memory. Walaupun, anda boleh menyimpan sejumlah besar gambar dan video di memori tongkat ini, mereka mempunyai keterbatasan mereka sendiri. Sama seperti kad memori, mereka mungkin melemparkan beberapa kesalahan yang mengganggu, menyebabkan kehilangan data potensi daripada anda kamera Sony Cybershot. Situasi ini boleh menjadi sangat suram dan mengecewakan apabila anda bahkan tidak mempunyai data sandaran yang tepat hilang. Dalam acara tersebut, anda tidak akan kehilangan sejuk anda dan memilih peranti camera recovery software

Contoh ini: anda beban memori anda tetap dalam kamera digital Sony Cybershot dan apabila anda mencuba dan klik gambar dengan itu, anda mungkin menerima kesalahan berikut:

"Tidak ada ruang memori"

Sebagai akibat dari kesalahan di atas, anda tidak boleh klik imej baru atau anda boleh mengakses gambar dan video disimpan dahulu.

Menyebabkan

Kesalahan frustrasi di atas dapat dipaparkan pada skrin LCD kamera Cybershot anda dalam situasi berikut:

1.If ada gangguan dalam membaca / menulis proses
2.If sistem fail memory stick anda telah mendapat rosak
3.In berlaku serangan virus

Resolusi

Satu-satunya cara untuk memperbaiki masalah di atas adalah dengan memformat memori anda tetap dalam kamera Sony Cybershot, diikuti oleh digital camera recovery untuk memulihkan data yang hilang. Anda boleh mengamati langkah-langkah berikut untuk memformat memori stick:

1.Insert memori stick dalam kamera Cybershot anda
2.On kamera, putar DIAL MODE ke kedudukan SETUP
3.Turn kamera
4.Using butang CONTROL, tekan butang panah BAWAH untuk memilih memori stick alat
5.Press pusat butang CONTROL
6.Press UP atau BAWAH butang anak panah untuk memilih format
7.Press butang panah KANAN
8.Press UP atau butang BAWAH anak panah untuk pilih OK
9.Press pusat butang CONTROL

Sejak format memasang sebuah file system baru ke memory stick, anda perlu menggunakan utiliti kamera pemulihan untuk mengkompensasi kehilangan data. Pastikan anda tidak menunda tugas pemulihan dan menggunakan memory stick diformat untuk sebarang tujuan sehingga anda selesai dengan proses pemulihan.

Stellar Phoenix Foto Recovery adalah suatu alat yang berkesan yang recovers hilang atau dihapuskan gambar dan fail multimedia yang lain dari berbagai kamera digital seperti Sony, Nikon, Canon, Sigma dan banyak lain. Perisian pemulihan kamera terdapat dalam dua versi untuk Windows dan pengguna Mac.

No comments:

Post a Comment