Friday, March 12, 2010

Cara Memperbaiki "Ralat menulis ke CF Card" Error Message

Sigma SD9 memuat memimpin menjadi kamera pertama di dunia menggunakan Foveon revolusioner X3 sensor. Resolusi quality menggunakan kamera digital SLR Compact Flash (CF) kad memori untuk menyimpan semua data digital. CF kad memori perlu diformatkan sebelum anda menyimpan imej baru. Hal ini memungkinkan anda untuk mengatasi kerosakan dahulu ke kad memori dan untuk memadam data lama yang disimpan pada kad. Namun, kebarangkalian mendapatkan kad rosak lagi (selepas anda menyimpan data baru) masih ada. Dalam kes seperti itu, jika anda memformat semula kad memori, maka semua data baru disimpan dalam kad memori hilang. Untuk mengakses data baru selepas reformatting, anda harus mengembalikannya daripada sandaran yang sah. Tapi, jika anda belum dipelihara sandaran apapun, maka hanya yang kuat Digital camera photo recovery dapat memulihkan foto anda.

Untuk mengilustrasikan kes di atas, pertimbangkan senario di bawah ini. Anda memformat kad memori CF Sigma SD9, dan menyimpan gambar baru. Namun, sambil menyimpan lebih banyak gambar, anda menutup kamera down kerana bateri rendah. Shutdown ini berlaku ketika kamera anda sedang melakukan beberapa baca / tulis operasi. Sekarang, ketika anda cuba untuk mengakses setiap foto pada kad, anda menerima mesej ralat di bawah ini:

"Ralat menulis ke kad CF"

Selain kamera tidak boleh menangkap foto-foto baru.

Menyebabkan:

Penyebab utama untuk mesej kesalahan di atas adalah rasuah daripada kad memori akibat terganggu baca / tulis operasi.

Resolusi:

Mesej kesalahan di atas dapat diatasi hanya dengan memformat ulang kad memori. Dalam kes tersebut, foto-foto yang disimpan dalam kad memori akan dihapuskan. Untuk memulihkan foto-foto dipadam selepas proses format selesai, anda perlu memilih kamera digital yang maju pemulihan foto aplikasi. Sebuah alat pemulihan foto digital menggunakan algoritma pemulihan berkesan untuk memulihkan hilang, dihapuskan, atau data diformat. Utiliti pemulihan menjamin pemulihan lengkap hampir semua format fail dan membolehkan anda untuk mengembalikan data yang dipulihkan pada lokasi yang diperlukan.
Digital camera data recovery yang dirancang dengan user interface interaktif, yang membuat proses pemulihan lebih mudah dan sederhana. Pencetak menyokong Windows (Windows 7, Vista, XP, 2003, 2000, dan NT) dan Mac OS X (10.6 Snow Leopard, 10.5 Leopard, 10,4 Macan, dan 10.3.9 Panther) sistem operasi.

No comments:

Post a Comment